onsdag 24. mars 2010

Vårfornemmelser


If we had no winter, the spring would not be so pleasant.
 Anne Bradstreet


"Våren drøyer", sukker jeg høylydt og lettere oppgitt, her jeg sitter i sofakroken med varme i ovnen, pelspledd rundt føttene, småsippende nylaget kaffe, niblende mørk sjokolade i store mengder. Ja, for noen ganger trenger man å gi uttrykk for en smule pessimisme. " Men kjære"  sier min kjære, " våren pleier ikke å komme så tidlig her nord!!"

Neivel, sant nok, men nå trenger vi ikke mer snø i alle fall. Nå er det nok i massevis, jeg leeeengter etter vår, etter milde dager med småregn og fuglesang... Duft av rå jord, gåsunger og musører... Jeg trenger vår, jeg vil ha vår...!

"Tar meg en tur ut og måker snø", sier min kjære og forsvinner stille ut i snøværet...

Ja, ja, da får jeg kose meg alene her i sofaen... Mmmm; nylaget kaffe og sjokolade er jammen godt! Liver er herlig, og
våren kommer når "han" kommer...

Ha en fin kveld

 Klem fra
Janna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar