onsdag 17. mars 2010

Interiør til inspirasjon

Trykk på denne koblingen for å lese mer om interiøret i huset vårt


I og med at jeg har opprettet denne bloggen om interiør og om bygging- og innredning av vårt nye hus, kan man vel si at jeg er over gjennomsnittet interessert i interiør og innredning.

Jeg er ikke opptatt av trender, men jeg ønsker å skape et hjem som speiler våre personligheter. Og i og med at jeg er rødhåret, med et heller eksplosivt temperament, noe uforutsigbar og spontan, og min mann jordnær og rolig og veloverveid, er faren stor for at vi kansje ender opp med  en noe eklektisk stil... Kall det gjerne en miks av stiler, epoker g kulturer...
Ofte er det vi kvinner som får bestemme hvordan det ser ut hjemme. Men min kjære og jeg er faktisk enige i- og om - det meste, og selv om jeg kan la meg inspirere av ornamenter og fløyel og myke teksturer - noe min kjære kan være mindre entusiastisk ovenfor - han liker naturlig nok litt grovere teksturer - så har det gått overraskende greit å finne en stil vi begge liker

Her følger noen bilder for å vise hva vi blant annet lar oss inspirere av nå når vi skal bygge vårt  felles hjem.



Fargeskalaen i huset vårt kommer til å fokuserer på slike nyanser som vi her ser; mørkere nyanser og jordfarger sammen med grågrønt. 

  
Vi liker godt møbler i skinn - som bare blir vakrere og vakrere med årene. Andre favoritteksturer er lin og ull.   
En slik sofa som dette hadde passet godt på galleriet.


Fint bord.


Rustikt og elegant på samme tid. Tøft, ikke sant?


Dette er en tre-seters Howard; veldig fin synes vi. Men vi skal ikke ha gardiner i stua; når vi har bestemt oss for å slippe lyset inn, og har "investert" i kjempestore vinduer, skal ikke gardiner få stenge for det etterstrebede lyset.




Alle bildene i dette innlegget er fra


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar