lørdag 20. mars 2010

Trapper til begjær


Trapp fra stua opp til galleriet
Trykk her  for å komme til innlegg om galleriet

Nå er tiden kommet til å bestille trappa vår, som skal gå fra stua til galleriet i andre etasje. En trapp kan bli husets smykke hvis man velger den med omhu. Og vi vet i utgangspunktet hvordan vår trapp skal se ut: Ønsketrappa er en trapp med kvartsving (90`) i mørkbeiset treverk, og med dreide spiler og stolper. Vi ser videre for oss at trinnene har profilerte kanter. Det første trinnet skal være et klosstrinn, som gir en penere og mykere start på trappa. Videre skal trappa ha stusstrinn; altså en lukket trapp.


Dette er en trapp vi synes er fin, og som er inspirasjon for den trappa vi har bestilt. Denne trappa har venstresving, vår skal dreie mot høyre.


Andre trapper til
inpirasjon og begjær:
















Alle bildene i dette innlegget er hentet fra internett.


1 kommentar:

  1. Så masse flotte trapper du viser her!!
    Skal bli spennende å se når deres er på plass:))
    Tusen takk for hilsen hos meg, ja vi har porselensvask fra samme leverandør, og 80 cm bred med to kummer. Er nok lurt med 1 stor, for plass til stekebrett m.m. Syns det fungerer greit med porselensvask, men må jo være forsiktig med panner og sånt, så ikke vasken blir ripete og stygg..men så er jeg veldig svinten og klønete av meg i oppvasken, så jeg burde vel egentlig hatt en robust stålvask..men ellers er jeg veldig fornøyd:))
    Lykke til med planleggingen, det er så spennende og så mange valg som skal tast! Selv erfarer jeg at valgene dreide ofte om vi skulle velge det funksjonelle eller det estetiske...
    Ha en fortsatt fin helg!
    Klem Anita

    SvarSlett