tirsdag 27. april 2010

Mens vi venter på sommer...


Min kjære og jeg lengter 
etter varmere dager, 
etter vår, 
vi vil at snøen skal forsvinne, 
vi lengter etter
lange, strevsomme dager i solen...

... med kaffe- og vinpauser omkring et koselig, franskinspirert jernbord, med rumpene våre godt plassert på vakre tilhørende stoler, mens vi drømmer om en liten frodig hage rundt Huset i skogen...


 Men foreløpig ser det ut til at det blir med drømmen, for
det snør... igjen... mye...

"Ja, ja, men det har det jo gjort over store deler av landet i dag", sier min kjære; mens jeg forkjølt og snufsende kryper under pleddet i sofaen og mismodig stirrer ut på en hvit verden. Og det er en liten trøst i felles skjebne. Selv om jeg nå ser våre utendørsplaner bli ytterligere forsinket for hver kjempedigre snøkjerring som sakte daler ned i... nei, ikke i sjul, men toppen av de store dyngene med snø som ligger der allerede. 


Her i nord har vi ikke noen lang vår, og når store snødynger blir liggende så lenge som nå - og det i tillegg kommer mer snø... vel, da kjenner jeg at nok er nok!  

Så kjære Værgud, se i nåde til oss; vi klør i fingrene etter å gå i gang i det som skal bli hagen vår: Vi har så lyst til å begynne å felle trær - jada, nennsomt og med omtanke - vi skal ikke ta for mange, men nå er vi jo omgitt av en stor skog, da...

Vi har lyst til å få ryddet rundt Huset i skogen, vi har lyst til å lage ny vei, til å starte opp jordfreseren og frese opp jorda  og lage ny plen... 

Men dette arbeidet krever at snøen forsvinnj...!


Vel, vel, været kan man ikke gjøre noe med, så jeg får trøste oss med noen fine og inspirerende bilder av vakre sommeruterom og hager... 

Jeg har alltid vært glad i jern-/ smijernsmøbler, og slike hagemøbler jeg her viser bilder av, er helt i tråd med den sørfanske landstilen jeg liker så godt.

Alle bildene nedenfor er hentet fra internett, 
da jeg søkte under etiketten:

French garden furniture


























Så får vi bare håpe at vårt hageanleggsarbeid 
snart kan begynne...

Mvh

Janna

1 kommentar: