mandag 5. april 2010

Lamper og lysekroner


Lamper i  fransk landstil
Trykk her for å lese mer om fransk landstil

Jeg har lenge vært på jakt etter passende lamper til badet, og har etter en del nettsurfing klart å finne en del flotte lamper. Men lamper i nettopp den stilen jeg er ute etter, ser det dog ut til at jeg må utenlands for å kjøpe. Derfor er det supert at man i dag kan handle det meste via nettet, og da burde jo ikke det være noe problem... Så vi får se hva vi kan få tak i... 
Jeg skal holde dere oppdatert!

Lamper - og spesielt såkalte temalamper - er en enkel måte å innlemme og underbygge diverse stiler i interiøret - uten å bruke en formue, og i min jakt på baderomslamper, gikk jeg meg nesten vill i utvalget av nettopp temalamper.

Nedenfor skal jeg vise noen
lamper som passer inn i den franske landstilen,
de fleste er fra en amerikansk  leverandøe som heter:
                            
      
Dette er baderomslampetter, 
og de hadde passet veldig godt på badene hos oss.
Foto: 4HouseLighting

 
                  Samme som ovenfor.           
Foto: 4HouseLighting

Rustikt og sart på samme tid... Jeg liker det!
Foto: 4HouseLighting

 
Flere vakre baderomslampetter. Alle disse vil tilføre ethvert baderom 
det lille ekstra...
Foto: 4HouseLighting

 
Vakre lamper i glass og smijern.
Foto: 4HouseLighting

Nydelig lampett!
Foto: 4HouseLighting

 

 Nesten en måneskinnslampe... Vakker er den i alle fall...

 

Vakre lamper i smijern og glass.
Foto: 4HouseLighting

Slike lamper kunne vi tenke oss over kjøkkenøya; gjerne 3 stk... 
Foto: 4HouseLighting

  Denne lysekrona ønsker jeg meg ; den passer kjempebra på soverommet vårt. Vi har nylig kjøpt et sengeteppe fra Lene Bjerre i den samme blånyansen, og vi har òg noen litografier fra Bjørg Thorhaldsdottir som går i de samme fargene... det hadde blitt såååå fint! Voldsomt overdådig, men av og til er jo nettopp det litt fint...

Foto: 4HouseLighting

 

Vakre lysekroner som passer veldig godt inn
i den franske landstilen. 
Foto: 4HouseLighting


Denne liker vi veldig godt
Foto: 4HouseLighting


 
Denne lysekronen kunne vi tenke oss over spisebordet på kjøkkenet. 
Den likner på den mine besteforeldre hadde i sin "finstue".
Foto: 4HouseLighting


En liknende lysekrone har vi kjøpt, og den skal henge ned fra takjelken i stua. Lysekrona vår er stor, og veier rundt 20 kg, men vi trenger en stor lampe i stua, der takhøyden er ca 7 meter. 




4 kommentarer:

  1. Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg - det varmer et boggehjerte skal du vite:o)
    Velkommen til blogglandia - er sikker på du kommer til å finne mye kos her. Har blogget i et år nå og "truffet" utrolig mange hyggelige mennesker:o) Bl.a treffer en mange gjennom å melde seg inn i Norske Interiørblogger - ville ha prøvd det om du ikke allerede er medlem.

    Så utrolig mange flotte lamper du viser! Kryper helt inn i skjermen her jeg sitter:o) Takk for masse inspirasjon og tips - lykke til med lampekjøpet:o)
    Ha en flott uke.
    Klem fra Solveig

    SvarSlett
  2. Sukk og stønn. Her var det så mange fine lamper at jeg snapper etter pusten. Jeg er (som deg) sykt svak for den franske landsstilen. Gjerne den litt shabby utgaven. Tror jeg må ha levd et tidligere i liv i Frankriket - noe må det jo være ;-)

    Takk for hyggelig kommentar hos meg. Om du er aldri så ny i "gamet" viser du stilsikkeret og kunnskap og det liker jeg. Vi sees.

    Marit

    SvarSlett
  3. Takk det samme! Å inspirere og å bli inspirert er bare herlig.

    Lev livet og ta vare på hverdagene som kommer.

    Marit ;-)

    SvarSlett
  4. Så mange flotte lamper du viser. Takk for fin inspirasjon. Hit kommer jeg igjen. Gleder meg til å følge dine prosjekter fremover.

    Klem Ingunn

    SvarSlett