lørdag 24. april 2010

Lørdagskos

Jordskokken
kan gi maten et skikkelig gastronomisk løft. Bakt, som chips eller i supper og puréer. Det er virkelig verdt å eksperimentere med denne lille, rare knollen. Jeg har forsøkt å koke jordskokker sammen med potetene når jeg lager potetmos eller potetpuré, det er kjempegodt!  Jeg har også forsøkt ovnsbakte jordskokker; uhmm, deilig. Å skrelle dem og bake dem i kyllingkraft til de er møre, og servere til kjøtt og fisk- kan anbefales!

I dag har jeg laget en jordskokksuppe- en favoritt her i huset-  og jeg serverte den som forrett, men egentlig er den så mektig at man godt kan bruke den som hovedrett med masse skinke i, og med godt brød og pesto til.


Menyen ble som følger:
Forrett:
Jordskokksuppe med serranoskinke og parmesan 

Hovedrett.
Kyllingfilet m/blåmuggost og parmaskinke garnert med kumquatsalat
 
Dessert:  
Kaffe avec og møøørk sjokolade.

 Oppskriften finner du her






Foto: Janna

Foto: Janna

PS: Har ikke lagt ut oppskriften på den fylte kyllingfileten, men om det er noen som ønsker den, er det bare å legge igjen en kommentar her eller på facebook. DS

Ha en fin helg!

Mvh
Janna

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar