lørdag 8. mai 2010

Magisk pai


Min kjære er veldig glad i pai, og siden det omtrent ikke finnes grenser for hva man kan putte i en pai, er det lett å oppfylle min kjæres ønsker om pai med noe godt i eller til. Det eneste en må huske er at vannholdige grønnsaker som f.eks tomat, kan gi myke paier. Det ønsker man kanskje ikke... Soltørkede tomater er derfor et godt alternativ...

For å få en ekstra god smak på paien, freser jeg alltid grønnsakene jeg velger å bruke lett sammen med litt smør eller olje og salt og pepper i en panne før jeg har dem i paiskallet.


I dag fikk min kjære 
pai med serranoskinke, friske krydderurter og parmesan 
til lunsj.

Som vanlig ligger oppskriften her.


Pai kan gjerne stå i kjøleskapet noen dager og varmes opp igjen. Jeg serverer ofte pai sammen med litt godt, nystekt brød og salat, og jeg bruker forøvrig  alltid en god dressing til salaten, ofte basert på rømme, balsamico, olje eller fløte. Jeg tilsetter friske urter, og smaker til med sukker, lime, sitron eller det som måtte passe. Det er bare fantasien som setter grenser her...

Ha en fortsatt fin lørdag!

Mvh
Janna


1 kommentar:

  1. namm namm :) du er flink å lage mat :)
    klem Tone

    SvarSlett