søndag 9. mai 2010

Nybakt mormor


Jeg sto i dag - som vanlig er på søndager - tidlig opp, og lagde gjærdeig;
i dag falt valget på horn  til søndagslunsjen.  
Ikke noe uvanlig i det!
Men dagen i dag viste seg å bli meget spesiell, for midt i bakinga fikk jeg  et barnebarn!

Jeg er herved
nybakt mormor!!!

Hurra!

Oppskriften finner du her

 
Foto: Janna

 Foto: Janna 

Det hører med til historien at det siste brettet med horn ble glemt i flere timer, og det fikk lov til å heve både lenge og vel...
For barnebarnet mitt ble født kl. 1227 norsk tid; en nydelig rødhåret gutt som gjorde sine foreldre og ikke minst sin bestemor og andre slektninger i Norge uendelig glade og stolte.

Velkommen til verden, 
lille vakre baby James Patrick!

Så til lunsj i dag ble det 
nybakte horn og sjampagne 
 
den nybakte mormor!


For en herlig søndag! 

Mvh
Janna

7 kommentarer:

  1. Næmen...gratulerer så mye!! Så stas!! Lykke til!! Klem

    SvarSlett
  2. Gratulerer, det er ingenting som barnebarn:)

    klem fra marilyn

    SvarSlett
  3. Åhh så moro :)))
    Gratulerer så mye !!!
    jeg er mormor til 2 og farmor til 2 og kan bare si en ting : Du kan bare glede deg :))))))
    Helt utrolig å være bestemor :))

    Lykke til..
    Klem,Kari

    SvarSlett
  4. Tusen hjertelig takk Beate, Marilyn og Kari. Ja, det er en vidunderlig, men nesten litt uvirkelig følelse - denne bestmorsfølelsen som svulmer i meg i dag. Vanskelig å beskrive, jeg kjenner her jeg sitter at jeg nok trenger litt tid på å la dette synke inn, er sliten og trøtt; det har vært en emosjonell opptur i dag; ventetiden har vært lang, men nå er alt bra, og mormor er klar for sengen.

    Ha en fin morgendag, kjære bloggvenner.

    Klem fra
    Janna

    SvarSlett
  5. Læser at du at blive mormor! :0)
    Så skal der bestemt også lyde et STORT tillykke her fra mig og Danmark. Så stolt og glad du må være!
    Fortsat god aften!
    Megan

    SvarSlett
  6. Janna! Så koselig å lese at du har blitt mormor! ;-) Gratulerer så masse, for en lykke.
    Alt godt til både deg , gutten og foreldrene fra meg. ;-)

    SvarSlett
  7. Megan og Eirin: Jeg setter kjempestor pris på deres gratulasjoner, så hjertelig tusen takk skal dere ha!

    Med ønsker om enda en fin dag i morgen:
    Janna

    SvarSlett