torsdag 23. juni 2011

Lenge siden sist

Leeeenge siden siste blogginnlegg, og grunnene til det er mange og sammensatte, men alt kan relateres til det enkle faktum at tiden ikke har strukket til! Så enkelt er det! Men nå er det ferie, og man skulle tro at da hadde man goood tid og tid til litt av hvert, men sannheten er at nå er dagene i hvert fall travle. Forskjellen er at denne travelheten innebærer bare lutter herlighet og glede! 

For saken er den at min eldste datter og barnebarnet mitt som til vanlig bor i Chicago, nå er hjemme her i Huset i skogen, og alle som har en 13 måneder gammel todler i huset vet at da skjer tingene på den lilles premisser! Det blir ikke mye tid til annet enn lek, kos, mat, mer leking, kosing...


 Men akkurat nå er de på besøk hos bestefar/oldefar i Rotsund, så da har jeg litt tid til overs, og jeg fant ut at det var på tide å oppdatere bloggen litt. 


I dag er det St. Hans-aften, vi har akkurat passert midtsommer, og om været siden sist kan vi si at det har vært fantastisk fint i nesten hele juni: Solrikt, varmt og uvanlig stabilt til Nord-Norge å være: kun et par dager med regn i hele perioden! I dag ser det imidlertid ut til å bli heller grått; temperaturen er ikke så verst, 16-17 grader, men det har vært noen små regnskurer her på formiddagen, så det spørs hvordan det blir senere i dag. Holder været seg, står det bålkos på programmet, med noe godt å spise i piknik-kurven, regner jeg med.


Ha en fin dag videre, alle dere som er innom her hos meg, 
og kos dere riktig - uansett hvor og hvordan dere skal tilbringe St. Hans-kvelden!


Mvh
Janna

4 kommentarer:

  1. Så dejligt med et lille indlæg fra dig, Janna! Tid er relativt, men det er skønt, når vi kan bruge den på alt det gode, som glæder vores hjerter og som du gør det i disse dage.

    Jeg har netop glædet mit hjerte i Barcelona og er nu tilbage i Danmark. Også vi skal fejre Sankt Hans i aften og satser på at kunne være i haven med vores gæster, grill, god mad, vin og bål! Vejret er dog meget omskifteligt, så vi må vente og se om vi sidder inde eller ude! Typisk dansk Midsommer! ;)

    Ha' en fin aften, du og dine. Klem.

    SvarSlett
  2. Ja, nå lurte jeg svært på hva du drev på med i nord, men regnet nok med at du nøt det flotte været:)..og når jeg hører du har hatt besøk av barnebarn, ja da er saken klar:O)
    Her har det vært utrolig kaldt og mye regn, så jeg venter på sommeren ennå..
    Imorgen er siste dag på jobb før ferien, og det skal bli utrolig godt!
    Kos deg i kveld, klemmer fra meg;)

    SvarSlett
  3. Hei hei. Så fint å "høre" fra deg.
    Fantastisk å ha besøk av datteren og barnebarnet helt fra USA. Ja, det er travle dager her også. Holder på med mye, men så skal man ha masse tid til hagekos, venner, hytte og soling også. Det siste har vi ikke slitt for mye med i juni, men har sett at det har vært mer stabilt lengre nord. Og det fortjener dere. Vel alle fortjener deilig sommervær når det er sommer. Herlig ute nå når alt er i full blomst og alt er så grønt og frisk.
    Kos deg videre med familien.
    Klem fra meg
    Randi

    SvarSlett
  4. Akkurat det bålbildet du har valgt der hadde jeg på veggen min for noen få år siden. Helt til en grusom taklekkasje tok knekken på det og et annet bilde. Ja det var et trykk selvfølgelig, og ikke orginalen, men likevel. :)

    SvarSlett