mandag 19. september 2011

Ommøblering

Vi har foretatt en aldri så liten ommøblering her i Huset i skogen. Vi har flyttet om på salongene; sofaene og stolene som tidligere var nede i stua, har byttet plass med de på galleriet og vice versa. Foranledningen var at vi kjøpte en ny (gammel) sjaiselounge, og trengte plass til den. Etter å ha   vurdert litt fram og tilbake, fant vi ut at den plasset perfekt der de to røde rokokkostolene stod før.
 Sjaiseloungen er kjøpt hos Midt i Værret på Skjervøy.

 Og vi er kjempefornøyde! Vi hadde faktisk noen gule og gronne råsilkeputer liggende som passet perfekt til fargen på stoffet. Med et mykt og deilig saueskinn plassert i et hjørne for kosens skyld, og ei god leselampe tilgjengelig, innbyr sjaiseloungen til å slenge seg ned med avisen eller en god bok  - eller for dens saks skyld: bloggen - mens man venter på at for eksempel middagen skal bli ferdig.
 
Disse to Howard-sofaene stod tidligere på galleriet. Jeg har fylt dem med nye puter, og noen av dem tar opp fargen i sjaiseloungen.
Utsikten utenfor vinduene er ikke den beste for tiden...
...derfor er denne vakre vasen med skjønne roser i, god å hvile blikket på. Jeg har fått v asen hos min sønn. Den er kjøpt hos Marie&Edvard i Tromsø. og er del av en serie jeg samler på fra 
Nydelige roser som egentlig hører til ute; jeg måtte ta dem inn for å nyte dem, det har regnet så mye de siste par dagene at utelivet har begrenset seg.
Men: Jeg håper dere har en fin høstkveld der dere befinner dere. Her har det vært en  nydelig dag, og kvelden tegner til å bli like fin.
Mvh
Janna

5 kommentarer:

  1. Herlig stemning i stua de med lune gode farger. Vasen fra sønnen var råååååfin!!!!! Han har skjønt det.
    Ha en fin kveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  2. Du har det såå nydelig og varmt og lunt med avstemte farger!!
    Her bøtter det ned, så det beste med tida er å tenne levende lys;)
    Kos deg, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  3. Å så fint det ble, digger de gule putene, de var liksom prikken over ièn i din fantastiske stue.
    Kikket nedover i bloggen din også, kjempeinspirerende med "dykk i klesskapet" innleggene. Du virker som en råtørr dame!

    Ønsker deg en fin uke, hilsen Ranveig

    SvarSlett
  4. Helt nydelig hos deg....
    Lunt , varmt og såå gjennomført !

    Klem,Kari

    SvarSlett
  5. Jeg så et bilde av den da du viste et antrekk i går og tenkte at den var bare lekker! Virkelig et flott møbel og passet så fint der den nå står.
    Kos deg videre i det vakre huset i skogen.
    Klem
    Randi

    SvarSlett