søndag 23. oktober 2011

Dypdykk i klesskapet uke seks


Mote er som arkitektur: Det er et spørsmål om proporsjoner. 
Coco Chanel 

Jannas dypdykk i klesskapet, uke seks 

Mandag
16 år gammelt ullskjørt, 15 år gamle sko, og ei skjorte som er ca. åtte-ti år gammel. 

Lange skjørt er faktisk moderne igjen! 

Tirsdag
Fem-seks år gammel kjole, tre år gamle støvletter, og et par år gamle thights. Belte og silkeskjerf: fra i fjor. 


Onsdag
Seks-sju år gammel dressjakke fra In-Wear, fire år gammel skjorte, og ti år gammelt slips.

 
Jeans og sko fra i fjor.

Torsdag
Ti år gammel dressbukse, topp og langermet t-skjorte fra i fjor.

Fredag
Sju  år gammel dressjakke, fem år gammel silkeskjorte, og fem år gammelt silkeskjerf. Jeans fra Replay fra i fjor; en favoritt for tiden...
Skolettene i brunt skinn er tre år gamle.

 Vi har hatt en fantastisk koselig helg her i Huset i skogen: Alle mine tre barn har vært hjemme, og vi har kost oss i lag alle sammen. Men nå går det mot en ny uke, og for oss her i skogen vil det si at min kjære og jeg starter uka alene; min eldste datter og barnebarnet James reiser tilbake til USA i dag,  og sønnen reiser tilbake til Tromsø. Det vil nok merkes: Vi kommer til å savne dem alle sammen; men spesielt barnelatteren og den lille, strålende klumpen som kom løpende mot oss med utstrakte armer og ville ha kos når vi kom hjem fra jobb. En 17 måneder liten krabat som ler og pludrer og skaper liv i heimen er et vidunderlig under i hverdagen, og det blir veldig rart og trist når de nå reiser. 

Men nå venter travle tider på jobb: retting av prøver og innleveringer, periodemeldinger skal skrives, elevsamtaler og konferansetimer skal avholdes, møter skal man møte på...  Travelt, men likevel; så glad jeg er for at jeg har en jobb, så inderlig glad jeg er for at jeg er i stand til å jobbe, og så inderlig glad jeg er i akkurat den jobben jeg har!

Så alle dere:
Ha ei fin ny uke!
Klem
Janna

5 kommentarer:

  1. Du har virkelig noen flotte antrekk, og jeg er litt glad i den maskuline looken, så de med dressjakke og dongery likte jeg godt, du var tøff!!
    Det blir stille når huset tømmes for barn og bbarn, men ofte godt å ta hverdagen tilbake også;)..problemet er at man ser de som bor unna for sjelden.
    Kos deg med dine "festlige" gjøremål framover:O)
    klem fra meg;)

    SvarSlett
  2. Dæggern så my stilig:))) Jeg er jeans-dame og jeg liker slips!! Da trenger jeg ikke si mere:) Har scrolla meg nedover...og du har virkelig mye klær:)) Jeg har nok "tømt" skapet med jevne mellomrom oppgjennom årene.

    Huff det er fælt når alle drar..spesiellt barnebarn...jeg skal sørover igjen om et par uker.
    Kos deg, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. Jeg har bare en ting å si, Janna: Alt kler den smukke!! Du har virkelig mye tøffe klær, og kler som sagt alt!
    Ønsker deg ei fin uke! Heldig er man, når man har en jobb man liker og ei helse som holder. ;)
    Klem fra Lill-Karin

    SvarSlett
  4. Sikke en vidunderlig udstråling du har Janna og stort talent for at matche, det må have været dejligt med besøg af sine børn og barnebarn, men nu kalder de daglige pligter og at udvise taknemmelighed for sin hverdag med job mm. Er en dejlig egenskab at være i besiddelse af.
    I kærlige tanker, god Søndag aften.

    SvarSlett
  5. Like pen som alltid.....ønsker deg også en god uke. Jeg la en link til bloggen din på mitt blogginnlegg på fredag.

    SvarSlett